Manjinski mediji moraju da se prilagođavaju novim uslovima, uključujući i prelazak na digitalne forme, ali je pitanje da li su na to spremni, ocenili su  učesnici Regionalne konferencije o manjinskim i lokalnim medijima “Razvoj medijskih brendova – da li smo spremni na promene?”, koja je držana u Beogradu.

Konferenciju su organizovali Madjar so, Asocijacija medija, Media Change, Heror Media Pont, Giacomelli media i Centar za razvoj manjinskih i lokalnih medija, pod pokroviteljstvom Sekretarijata za kulturu i javno informisanje Vojvodine, Delegacije EU u Srbiji i EU Info centra.

Predsednik Upravnog odbora Asocijacije medija Veselin Simonović je na otvaranju rekao da su potrebne promene u medijskoj sferi. Skup treba da odgovori na pitanje da li su mediji spremni za te promene, rekao je on.

Pomoćnik pokrajinskog sekretara za medije Kalman Kuntić je poručio da manjinski mediji moraju da učestvuju u tržišnoj utakmici i pokažu da su sposobni da sami zarađuju. “Svakako nas čeka ta tržišna utakmica jer što smo bliže EU pomoć tim medijima će biti sve manja”, rekao je Kuntić.

Vođa projekta EU info centra Ljubica Marković je upozorila da će medijima biti teško da opstanu bez adekvatnog odgovora na nove tehnologije. “Manjinski mediji su ranjivi jer ne mogu da ostvare velike profite”, rekla je ona i dodala da ti mediji moraju da postignu dobru ravnotežu u izveštavanju između lokalnog i globalnog.

Ovaj skup je važan jer ukazuje na sve mogućnosti koje su na raspolaganju manjinskim medijima, izjavio je Miroslav Janković iz odelenja za medije misije OEBS. Misija OEBS, prema njegovim rečima, poziva sve zainteresovane da udruže svoje napore.

Urednik u RTV Vojvodina Mihalj Ramač je rekao da većina pripadnika manjina prati program na srpskom zbog tehničkih problema.Govoreći o radu u digitalnim formama, on je upozorio da je većina novinara navikla da radi na stari način i da nisu spremni za prelazak na digitalne forme.

Promene u medijima se dešavaju na nedeljnom nivou i u Srbiji i u regionu a budžeti oglašivača i džepovi građana su drastično smanjeni, izjavio je vlasnik izdavačke kuće Color Press Group Robert Čoban.

On je rekao da se zalaže za postojanje javnih servisa i na lokalnom nivou jer, po njegovoj oceni, u ovako siromašnoj zemlji javni interes ne može da se brani u komercijalnim medijima, iako komercijalizaciju manjinskih i lokalnih medija nameće takva situacija.