Šta čini brend grada i na koje načine je moguće brendirati neki grad, su pitanja koje je tokom predavanja u EU info centru analizirala istoričarka umetnosti mr. Bojana Bursać Džalto. Tokom predavanja “Izazovi brendiranja evropskih gradova” ona je iznela niz primera evropskih gradova – brendova kao što su Pariz, Amsterdam, Salcburg, Bilbao i glavne karakteristike njihovog “brenda” koji čine materijalno i nematerijalno nasleđe, manifestacije, kapitalni projekti izgradnje.

Bursać Džalto je objasnila šta znače i kakve su moguće strategije brendiranja i marketinga grada. Posebna pažnja usmerila je ka neophodnosti usvajanja vrednosti koje grad-brend predstavlja i njihovoj vizuelizaciji.

Ona je ukazala na opasnosti koje brendiranje nosi i razloge zbog kojih je potrebno posmatrati ga kao deo šireg procesa građenja identiteta grada. Na primeru Beograda je navela da u njemu ima mnogo više istorije nego što se vidi i što njegovo kulturno nasledje govori. Kao jedan od primera navela je da ispod studenstkog trga u centru Beograda postoje rimske treme ali su zatrpane i nisu izložene a osim pločice koja stoji u parku ne postoji nikakv trag termi.

brendiranje-evropskih-gradova-2

Bojana Bursać Džalto je magistrirala u oblasti kulturnog menadžmenta na Univerzitetu umetnosti u Beogradu i Univerzitetu Lumiere Lyon 2. Koordinatorka je međunarodne saradnje na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Beogradu i menadžer Instituta za studije kulture i hrišćanstva

Predavanje mr. Bojane Bursać Džalto održano je u okviru ciklusa akademskih predavanja “Srbija i Evropa kroz vekove prožimanja” koje se održavaju u EU info centru u Beogradu u ulici Kralja Milana 7 dva puta mesečno. Raspored i teme predavanja možete saznati ovde