Bilo da pretražujete internet, čitate novine, bacite pogled na bilborde ili plakate oko vas su stock fotografije. O tome šta je stock fotografija, kako nastaje, ko je kupuje, a ko prodaje i na koji način, govorili su fotografi Milan Zeremski i Aleksandar Popović, na radionici održanoj u novosadskom EU info kutku.

Kako je objasnio Aleksandar Popović, stock fotografija je vrsta fotografije koja ima komercijalnu, odnosno primenjivu vrednost i koja se može upotrebiti na različite načine u reklamama i marketinškim kampanjama ili štampati na kalendarima, šoljama, majicama, plakatima i na različitom promo materijalu.

Stock fotografije, nakon nastanka, šalju se u agencije koje se bave njihovom distribucijom, a najčešći kupci su velike firme ili kompanije koje koriste ogromne količine ovakvog sadržaja.

„Oni ih koriste za velike kampanje i aktivnosti, a nakon njih, kupci su i manje dizajnerske kuće. Na kraju dolaze mali dizajneri koji ih kupuju za neke manje kampanje. Retko se dešava da je kupac fotografije i krajnji korisnik, uvek postoji međukorisnik”, objasnio je Popović.

On je dodao da kao i u svemu drugom, i u ovom polju postoje trendovi, te se danas dobrom stock fotografijom smatra ona koja ima prirodan izgled, koja izaziva određenu emociju, a potreban je i određeni kvalitet u tehničkom smislu. Prisutni su bili zainteresovani i za prednosti i izazove sa kojima se susreću fotografi koji se ovim bave, a najvažniji savet koji su dobili je da ulažu u sebe i prate trendove, a tek onda da ulažu u opremu i tehniku.