Evropska nedelja medijske pismenosti 15/03/2019 Najave Koliko razumemo medije, kako prepoznati lažne vesti i zašto je bitno svaku informaciju proveriti iz još nekog izvora, teme su nedelje medijske pismenosti, koja se od 18. do 22. marta obeležava u zemljama Evropske unije. Povodom toga, naš tim organizuje radionice za učenike i debate sa zanimljivim sagovornicima. Pozivamo vas da se priključite razgovoru na društvenim mrežama, koristeći hashtag #MedijskaPismenost, ili na engleskom #EUMediaLiteracyWeek.18. mart, 11h, EU info centar BeogradSvetlana Đukić, Delegacija Evropske unije u SrbijiMaja Zarić, Ministarstvo kulture i informisanjaIvana Jelača, Institut za medije i različitosti – Zapadni BalkanMiomir Rajčević, Centar za medijsko obrazovanjeU prvom delu programa, učesnici će razgovarati o tome koliko je postignuto u domenu medijske pismenosti u Evropskoj uniji i Srbiji, kao i o tome koji su najveći izazovi za kvalitetno izveštavanje i informisanje u digitalnom dobu. Nakon toga, dvojica novinara iz beogradskih medijaDragoljub Draža Petrović, glavni i odgovorni urednik lista „Danas“Igor Božić, urednik na televiziji „N1“Radiće sa grupama od po 15 učenika na radionicama, gde će ih upoznati sa time kako funkcioniše jedna redakcija i kako proveravaju vesti koje puštaju u javnost.18, 20, 22. mart, EU info kutak Novi SadStefan Janjić, trener medijske pismenostiTri interaktivne radionice biće organizovane za učenike srednje ekonomske škole „Svetozar Miletić“ i gimnazije „Svetozar Marković“. Specijalni fokus će biti na manipulativnim tehnikama koje koriste mediji i fenomenu lažnih vesti. Na taj način, medijska pismenost će biti objašnjena ne kao apstraktna disciplina nego kao veština esencijalna za razumevanje i kreiranje sadržaja.Uz to, u sredu, 20. marta od 16 časova, Medijski edukativni centar organizuje radionicu pod nazivom „Medijska i informativna pismenost kao sredstvo za obrazovanje, promociju, partnerstvo i onlajn saradnju i sigurno učestvovanje u medijskom prostoru” čiji je cilj promocija medijske pismenosti među mladima.Prijava učesnika za ovu radionicu je neophodna jer je broj mesta ograničen. Sve dodatne informacije i onlajn prijavni formular nalaze se na web adresi MIL Clicks Srbija https://mil.mediaeducationcentre.eu/Sr/vv/20. mart, 15.30h, EU info kutak NišGordana Bjeletić, novinarka, glavna i odgovorna urednica „Južnih vesti“Neven Obradović, asistent na Departmanu za komunikologiju i novinarstvo na Filozofskom fakultetu u NišuCilj događaja je da se mladi ljudi podstaknu da ozbiljno promišljaju o uticaju i važnosti medija, nauče kako da na pravi način „čitaju“ medije i uz adekvatne argumente formiraju spostveni stav o aktuelnim i važnim temama. Prisutni će moći da čuju kako mediji kreiraju javno mnjenje, koliko je važno prepoznati manipulaciju u medijima i reagovati na odgovarajući način.Prisustvo radionici u Nišu je besplatno za zainteresovane učenike i studente, ali je iz organizacionih razloga potrebno potvrditi prisustvo na mejl officenis@euinfo.rs ili broj telefona 018/254-461, najkasnije do 19. marta u 19h.Zašto Evropska unija obeležava Nedelju medijske pismenosti?Sledeća nedelja po prvi put je posvećena poboljšanju medijske pismenosti na inicijativu Evropske komisije. Cilj inicijative je da se pokaže društvena važnost razumevanja medija, pogotovo u doba razvoja interneta. Medijska pismenost je ključan faktor da građani donose informisane političke odluke u digitalnom dobu i preduslov žive moderne demokratije, stoju u saopštenju Komisije.