Zaključci Saveta o efikasnom i inovativnom obrazovanju i osposobljavanju za ulaganje u veštine.

Ministri su naglasili da bi trebalo da sistemi obrazovanja i obuke EU igraju ključnu ulogu da obezbede mladima i odraslima koji su nekvalifikovani sticanje veština i sposobnosti koje se poklapaju sa potrebama današnjeg tržišta rada.

Sa ciljem povećanja vidljivosti obrazovanja i obuke u Evropskom semestru 2014, Savet se složio da se fokusira na:

• olakšanje dugoročnog investiranja u modernizaciju obrazovanja i obuke kao i razvoj veština
• davanjem ljudima svih starosnih grupa bolje i relevantnije veštine
• blaži prelazak iz škole ka poslu, prvenstveno unapređivanjem rada zasnovanog na šemi
• nastavak modernizacije i unapređivanja metoda u obrazovanju i puno korišćenje mogućnosti za digitalno učenje.

Doneti zaključci pozivaju države članice da usvoje efikasne i inkluzivne plotike obrazovanja i obuke koje su uskladu sa potrebama onih koji su u nepovoljnom položaju, kao i uključivanje digitalnih oblika učenja u osnovne tokove obrazovanja.

Zaključci su prvi odgovor na obrazovni aspekt godišnjeg istraživanja rasta 2014, koji pokreće Evropski semestar, kao i na rezultate druga dva skorašnja istraživanja koje je sproveo OECD: PISA i PIAAC.

Zaključci Saveta o efikasnom i inovativnom obrazovanju i osposobljavanju za ulaganje u veštine

PISA i PIAAC istraživanja

PISA (Program za međunarodnu procenu učenika) istraživanje je merilo znanje petnaestogodišnjaka u čitanju, matematici i nauci. Rezultati su pokazali slab učinak u matematici i na svetlo izneli ozbiljno pitanje koje se tiče nekozistentnog kvaliteta obrazovanja širom EU.

PIAAC istraživanje, koje meri slične sposobnosti populacije odraslih, pokazalo je da jedan od pet Evropljana ima slabe veštine pisanja i brojanja, a da jedan od četiri ima neodgovarajuće digitalne sposobnosti.

Ovi rezultati su potvrdili nalaze Komisije iz analize Nadzor obrazovanja i obuke 2013.

Druge tačke dnevnog reda

Ministri su održali i debatu i veštinama i zapošljivosti u svetlu rezultata testova PISA i PIAAC, Debata je bila fokusirana na dva osnovna pitanja:

• kako bolje razumeti razvoj potreba za veštinama na tržištu rada
• kako učiniti da politike obrazovanja odgovaraju potrebama koje se menjaju.

Ishod debate će biti deo zajedničkog izveštaja koji Savet priprema i koji je direktno uključen u projekat Evropa 2020 a biće prosleđen i martovskoj sednici Evropskog saveta.