Stvaranje poverenja u medije 10/10/2016 Najave U četvrtak, 13. oktobra sa početkom u 11 časova u EU info centru u Beogradu održaće se konferencija na temu “Medijska i informacijska pismenost kao sredstvo za stvaranje poverenja u medije” kao deo projekta “Stvaranje poverenja u medije u Jugoistočnoj Evropi i Turskoj” koji u Srbiji realizuje Medijski edukativni centar uz podrški i pomoć UNESCO-a i Evropske komisije.Ciljevi upotrebe društvenih mreža mogu biti radi obrazovanje/obučavanja ljudi (da postanu pismeniji u oblasti medija i informacija) ili zbog podizanja svesti o važnosti medijske i informacijske pismenosti.Širom sveta, ljudi se za potrebe pristupa informacijama sve više i više oslanjaju na društvene medije. Povećanje broja platformi drušvenih medija kreiralo je decentralizovani skup zajednica i kanala na kojima ljudi i organizacije dele informacije, od ličnih razmišljanja do ekspertskih mišljenja i selekcije sadržaja.Ovo nam daje osnovni prikaz upotrebe društvenih medija u ostvarivanju ovih ciljeva i sugeriše na koji način GAPMIL, UNESCO i partnerske organizacije mogu da upotrebe svoje kanale na društvenim medijima u cilju pomoći promocije pismenosti u oblasti medija i informacija (MIL).Društveni mediji sakupljaju sve vrste informacija iz svih tipova izvora – od profesionalnih medijskih glasila, do vladinih organizacija, kompanija, NVO-a, reportera amatera i običnih građana. Neke od ovih informacija imaju uporište u činjenicama, neke ne. Neki izvori informacija imaju transparentne ciljeve, drugi ne.Sjedinjavanjem svih ovih izvora informacija, društveni mediji otežavaju ljudima odlučivanje kojim informacijama i kojim izvorima da veruju. Upravo ova moć društvenih medija da u svačije ruke stavi mogućnost globalne vidljivosti razlog je za sve veću zbunjenost po pitanju medija i informacija.Ali društveni mediji su moćan alat za pomoć ljudima u razvijanju pismenosti u oblasti medija i informacija. Sa obzirom na to da mnogo ljudi koristi drušvene medije da pristupe medijima i informacijama i usled toga provode mnogo vremena svako na svojoj mreži, možemo koristiti društvene medije za distribuciju bitnih informacija o tome zašto je važno da ljudi razviju svoje sposobnosti u oblasti medija i informacija. Pored toga možemo koristiti društvene medije za obučavanje ljudi u cilju postizanja veće MIL merodavnosti.Upotreba društvenih medija po karakteru je uglavnom izolovana. Kada koriste društvene medije, ljudi vole da borave unutar svoje omiljene društvene mreže (ili mreža), retko je napuštajući da bi pratili spoljašnje veze. Čak i kada ljudi kliknu na veze, one se otvaraju u drugom prozoru pregledača, čime se obezbeđuje da nikada ne napuste društvenu mrežu.Činjenica da ljudi vole da ostaju u okvirima svoje društvene mreže (ili mreža) kada je koriste pokazuje da će informacije o MIL-u i MIL obukama koje funkcionišu dobro unutar svake pojedinačne društvene mreže biti privlačnije korisnicima društvenih medija. Razvijanjem programa koji koristi kanale društvenih medija kao dostavni mehanizam za podizanje svesti o MIL-u i obuku za MIL kompetenciju, možemo na efektan način dopreti do ljudi širom planete. Ne samo da možemo dopreti do ljudi na društvenim medijima; možemo ih podstaći da lekcije koje su naučili o MIL-u takođe prenesu i na svoje mreže koje nisu na internetu.Više informacija o ovom projektu možete pronaći na http://MIL.mediaeducationcentre.eu