Zaključci Saveta o efikasnom i inovativnom obrazovanju i osposobljavanju za ulaganje u veštine.Ministri su naglasili da bi trebalo da sistemi obrazovanja i obuke EU igraju ključnu ulogu da obezbede mladima i odraslima koji su nekvalifikovani sticanje veština i sposobnosti koje se poklapaju sa potrebama današnjeg tržišta rada.Sa ciljem povećanja vidljivosti obrazovanja i obuke u Evropskom semestru 2014, Savet se složio da se fokusira na:• olakšanje dugoročnog investiranja u modernizaciju obrazovanja i obuke kao i razvoj veština • davanjem ljudima svih starosnih grupa bolje i relevantnije veštine • blaži prelazak iz škole ka poslu, prvenstveno unapređivanjem rada zasnovanog na šemi • nastavak modernizacije i unapređivanja metoda u obrazovanju i puno korišćenje mogućnosti za digitalno učenje.Doneti zaključci pozivaju države članice da usvoje efikasne i inkluzivne plotike obrazovanja i obuke koje su uskladu sa potrebama onih koji su u nepovoljnom položaju, kao i uključivanje digitalnih oblika učenja u osnovne tokove obrazovanja.Zaključci su prvi odgovor na obrazovni aspekt godišnjeg istraživanja rasta 2014, koji pokreće Evropski semestar, kao i na rezultate druga dva skorašnja istraživanja koje je sproveo OECD: PISA i PIAAC.Zaključci Saveta o efikasnom i inovativnom obrazovanju i osposobljavanju za ulaganje u veštinePISA i PIAAC istraživanjaPISA (Program za međunarodnu procenu učenika) istraživanje je merilo znanje petnaestogodišnjaka u čitanju, matematici i nauci. Rezultati su pokazali slab učinak u matematici i na svetlo izneli ozbiljno pitanje koje se tiče nekozistentnog kvaliteta obrazovanja širom EU.PIAAC istraživanje, koje meri slične sposobnosti populacije odraslih, pokazalo je da jedan od pet Evropljana ima slabe veštine pisanja i brojanja, a da jedan od četiri ima neodgovarajuće digitalne sposobnosti.Ovi rezultati su potvrdili nalaze Komisije iz analize Nadzor obrazovanja i obuke 2013.Druge tačke dnevnog redaMinistri su održali i debatu i veštinama i zapošljivosti u svetlu rezultata testova PISA i PIAAC, Debata je bila fokusirana na dva osnovna pitanja:• kako bolje razumeti razvoj potreba za veštinama na tržištu rada • kako učiniti da politike obrazovanja odgovaraju potrebama koje se menjaju.Ishod debate će biti deo zajedničkog izveštaja koji Savet priprema i koji je direktno uključen u projekat Evropa 2020 a biće prosleđen i martovskoj sednici Evropskog saveta.