Ovom objavljivanju je prethodila žalba nemačkog novinara kome je prethodno bio dozvoljen pristup samo delu dokumenata.Evropski ombudsman, Emili O’Rajli pohvalila je Evropsku komisiju zbog objavljivanja dokumenata o ulasku Grčke u evrozonu 2001. Ovome je prethodila žalba nemačkog novinara kome je prethodno bio dozvoljen pristup samo delu dokumenata.Emili O’Rajli je objasnila: “Od suštinkog je značaja da evropska javnost razume kako se donose važne odluke koje utiču na njen život, naročito u periodu krize. Evropa je i dalje osetno pogođena tim odlukama i uloge različitih igrača moraju da se razjasne kako bi se naučila lekcija za budućnost.”140 dokumenata izveštaja o prelasku Grčke u evrozonu i druge prepiskeNovembra 2011, nemački novinar je od Komisije tražio pristup dokumentima izrađenim između januara 1999. i juna 2000, a koji se tiču ulaska Grčke u evrozonu. Hteo ja da pogleda sva dokumenta izveštaja o ulasku Grčke u evrozonu, kao i prpremne dokumente, pisma, i elektronsku poštu koju su razmenjivale različite službe Komisije, vlasti Grčke kao i vlasti drugih članica EU. Službe Komisije uključuju i Kabinet tadašnjeg predsednika Komisije Prodija, druge komesarove kabinete kao i Generalni direktorat i Generalni sekretarijat. Kako mu je bio omogućen ograničen pristup traženim dokumentima, a nije dobio traženu povratnu informaciju, novinar se obratio Ombudsmanu u aprilu 2012.Komisija je objasnila da je do kašnjenja došlo zbog složenosti zahteva i naglašeno je da neki od relevantnih dokumenata datiraju iz perioda kada elektronsko beleženje još uvek nije postojalo. Nakon što je Ombudsman otvorila istragu i istražila sva relevantna dokumenta, Generalni sekretarijat Komisije je pokrenuo akcioni plan da bi ubrzao pristup zahtevu. Na kraju je registrovano 140 dokumenata koji su prosleđeni novinaru.Odluka Ombudsmana je dostupna na:www.ombudsman.europa.eu/en/cases/decision.faces/en/53398/html.bookmarkEvropski Ombudsman ispituje žalbe nastale usled loše obavljenog administrativnog posla u različitim institucijama i telima EU. Svaki građanin, stanovnik, preduzeće ili udruženje u zemlji članici EU, može da podnese žalbu Ombudsmanu. Ombudsman nudi brza, fleksibilna i besplatna rešenja problema. Za više informacija: www.ombudsman.europa.euZa pitanja štampe: Gđa Gundi Gadesman, Zamenica šefa odeljenja za komunikaciju, tel.: +32 2 284 26 09, Twitter @EUombudsman