Do 2020. godine, emisija CO2 iz novih kombija biće ograničena na 147 gr/km, a biće uveden i novi protokol ispitivanja.

Emisija CO2 iz novih lakih komercijalnih vozila koja se prodaju u EU smanjiće se sa 203g/km koliko iznosi danas na 147 g/km do 2020. godine, kaže se u okviru nacrta zakona koji je Evropski parlament odobrio. Tekst, koji je već neformalno dogovoren s ministrima EU, takođe, poziva na uvođenje pouzdanijih metaoda ispitivanja emisije CO2.

„Postigli smo rezultat nakon teških pregovora. Drago me je da nismo popustili pod pritiskom da promenimo taj cilj. Pošto je životni vek lakih komercijalnih vozila duži od životnog veka putničkih automobila, pravilno je da se držimo cilja koji smo sami zacrtali“, rekao je Holger Krahmer (ALDE, Nemačka), čiji je izveštaj usvojen sa 552 glasa za, 110 protiv i 12 uzdržanih.

Cilj od 147g/km do 2020. godine predstavlja najvišu prosečnu emisiju dozvoljenu za čitav vozni park proizvedenih modela od strane svih registriranih proizvođača u EU za kombija težine do 2,6 tone bez tereta i 3,5 tone s teretom. Ovo će se odnositi na proizvođače koji proizvode više od 1000 vozila godišnje.

Proizvođači će zato morati da proizvode čistije modele kako bi prevagnuli u odnosu na teža vozila ili ona vozila koja više zagađuju kako bi postigli ukupan „bilans“ od 147 g/km do 2020. godine, pod pretnjom kazne.

Prestanak “super zajmova” posle 2018. godine

Kako bi postigli ovaj cilj, proizvođači se oslanjaju na sistem super zajmova koji daje dodatnu važnost vozilima koji emituju manje od 50 g/km CO2. Ovaj sistem , koji već postoji, neće biti obnovljen, a ističe 2018. godine.

Prema verodostojnijim metodama ispitivanja usvojeni tekst ukazuje na propuste u dosadašnjim merama ispitivanja ekološkog uticaja, koje su proizvođači iskorišćavali kako bi postigli brojke za potrošnju i emisiju koje je skoro nemoguće postići pod normalnim svakodnevnim uslovima vožnje.

Poslanici Evropskog parlamenta traže da se aktuelni protokol što pre zameni novom Svetskim postupkom testiranja lakih vozila (World Light Duty Test Procedure – WLTP), koji su definisale UN. U pregovorima, oni su dobili zadatak od Evropske komisije da  WLTP što pre stupi na snagu.

Procedura: Ko-odluka, prvo čitanje ugovora
REF. : 20140110IPR32384